Friday, 8 January 2016

Cebisan 2015

Buka kotak buku semester lepas, belek-belek file.. maka terjumpalah helaian kertas yang berterabur, rupanya cebisan dari kalendar 2015. Aku ambik susun.. yang tiada cuma April, May dan October. Cuti sem barangkali pada bulan-bulan tersebut. Aku ni sejenis manusia yang buat kalendar bulanan sendiri, takdelah nak taip pastu print ke apa kan. Buat sendiri guna tangan baru seni beb (ceh, angkuhnya!) dan aku percaya bukan aku sorang je yang buat kalendar camni :)
ps: December 2014 tu, tu semester pertama degree. Cebisan 2014 sepanjang asasi, hilang. Bukan cebisan kalendar sahaja hilang, memori masa asasi hampir semua hilang.

Antara quote yang aku tulis di kalendar, sebagai kata-kata semangat mungkin?

"Don't look back, you are not going that way.."
- December 2014

"Learning is beautiful :)"
-January 2015

"Seek and ya shall find"- Dan Brown's, Inferno
-March 2015

"がんばって ください!"
- July 2015
(Common phrase, ganbatte kudasai! Please work hard. Jinsei mo ganbatte kudasai. In life too, please work hard.)

Dah nak akhir tahun, tak sempat nak buat cantik-cantik. Yang lain pun taklah cantik sangat, tapi taklah sehambar November dengan December, monocolor je. Bila tengok balik apa yang aku buat sepanjang tahun, nostalgia gila rasa. Nak-nak ada pulak benda mengarut yang ditulis manusia yang tangan gatal yang menconteng kat kalendar aku >:)

Yelah yelah, segangster-gangster aku pun, I appreciate little things like this. Ada jugaklah sekuntum bunga matahari dalam hati, sekuntum pun jadilah walaupun yang lain semua rumput yang dah layu macam kena racun.


And the best part masa aku geledah kotak buku sem lepas, aku jumpa balik bookmark Kakashi ni. Ingatkan dah hilang dibawa angin lalu. This boormark, remind me about a certain group of people, and hoping that they will remember me too when they see it. Sebab aku yang buat bookmark ni, kalau tak ingat, taktahu lah >:)


Anyway, thanks to those who  be with me during my ups and downs and walk beside me during 2015.
"A true friend will walk hundreds of miles with you, in rain, snow, sleet, and hail." 
- Jodi Picoult

Yang dekat, dan yang terpaksa layan lawak hahahambar - Hani, Irfana, Zahidah, Anis Nabilah & our siblings

Yang jauh, tapi sentiasa di minda;
  •  Syafiqa Izzati, Syafiqah Manaf [Hampir setiap minggu aku view blog dua manusia ni -- Hadaplah jugak aku ke Iqa duk emo murung merapu kat blog dia, dan Piqah hok 2 tahun sekali baru update hmm)
  • Sponsorship, Scholar Guide (s) & Scholarmates

[And if you ask me which year is the best, I would say 2013, always.]

3 comments:

Izz said...

Hahaha hahahaha ahahahahahaha tak guna

Izz said...
This comment has been removed by the author.
Nazifa Sakinun said...

Aku tak pernah berguna Iqa. :'(