Friday, 11 December 2015

Escapism

I have lotsaaaaaaa works to do, and suppose have no time doing this; draw some random people and update my blog. But yeah, whatever you say, this two things is my kind of escapism.
I stumbled upon a random picture of a woman in my phone, but don't even know who she is and this coincidence triggered my artistic instinct. Acah-acah artistic instinct gitu, takdak lah artistic mana, tapi boleh laaa. Actually, that picture isn't the only reason that triggered me to draw, but this calmness inside of me. Ceh, calmness.. Sebenarnya, roommates aku semua balik, dan aku rasa tenang dan harmoni haha lol. Dak aih, bukan aku suka diorang balik ke takde dalam bilik, but I (kinda of) appreciate this time, time to be alone. Sebab aku sejenis golongan yang tak suka bila orang tengok aku buat kerja, maksud aku melukislah. Nanti banyak pulak sesi soal jawab, "eh pandai melukis, boleh tolong lukis saya tak?". Hmm memang tak lah kan. Hobi ni, bila dibuat secara terpaksa, dia boleh jadi hilang "passion". This is why, I'm slowly lost my passion in that certain things.
Dan, disebabkan aku juga sejenis puak yang tak suka tunjuk hasil kerja aku, dan blog satu-satunya tempat yang aku macam open sikit, sebab mana ada orang baca blog sekarangggggg haha. Tapi aku rasa ada je manusia yang view blog aku, bukan nak perasan.. tapi, aku tahulah. Part ni orang panggil "blogger instinct" pulak k. Banyak pulak aku guna perkataan "instinct" hari ni, harap perkataan ni dipinjam dan dimelayukan menjadi "instin" menggantikan perkataan "naluri" sebab aku rasa aku dah boleh terima perkataan ni dalam kehidupan seharian aku hmm k.
Boleh tahan gigihlah aku susun pen dengan pensel tu sebab nak ambik gambar ni, biar nampak macam professional orang kabo. Tapi nak mintak maaf awal-awal la kalau tak nampak professional yang macam aku bayangkan :(
So, what's your escapism?

No comments: