Sunday, 27 April 2014

DIY:Be creative people!

Assalamualaikum wahai rakyat Malaysia yang kreatif lagi inovatif! :D

Petang-petang macam ni,masa yang paling sesuai untuk membuang masa dengan dengan melayari internet. Aku la tu,kerja berlambak tak siap lulz. Btw,aku jumpa banyak idea yang menarik dan creative masa aku melayari Pinterest tadi. Check it out!

1- Tempat letak pen pensel pembaris etc etc

Creative gila,hanya dengan susun gulungan kertas tisu tandas dalam kotak kasut camni,segala alatan tulis nampak begitu teratur sekali.Kenapalah aku tak pernah terfikir,aku memang tak creative sobs sobs :(
Aku nak try buat la,lepas ni alatan tulis yang berterabur atas meja sudah tidak menyakitkan mata lagi!
(kena pergi beli kasutlah lepas ni,semata-mata nak buat benda ni lol :P)


2-Handmade apron menggunakan kemeja yang terpakai

Korang kan suka memasak dan menjahit,jadi apa kata korang try buat apron guna kemeja terpakai ni. Nampak fancy gila uols! Kita sebagai wanita melayu terakhir ni kenalah jaga penampilan walaupun tengah memasak haa. Kalau emak-emak yang pakai apron ni,confirm nampak awet muda kembali leulz.



3-Tanam Tulip dalam gelas/bekas kaca

Amboi berangan nak tanam tulip lettew,tapi malangnya kat Malaysia ni mana ada bunga tulip :(
Jangan bimbang wahai rakyat jelata sekalian! Kita ganti la tulip tu dengan bawang (benih dia nak sama kot) kahkahkah
Sebagai pencinta alam semulajadi,iols memang minatlah bercucuk tanam ni,tapi sebab iols ni penuntut ilmu kat negeri orang..jadi hajat iols nak bercucuk tanam tak kesampaian! mana ada tanah pamah nak bercucuk tanam kat sini sobsobs.
Kita ganti je dengan bawang kan,lepas daun  dia tumbuh menjalar panjang,kita potonglah..tabur daun bawang dalam sup ke,letak dalam telur dadar kewww. 


Dilahirkan sebagai seorang yang tak kreatif,nak buat apa-apa mesti kena google dulu.Aku la tu :(

Ps: All photos credit to Pinterest!

3 comments:

Nini Hanini said...

not bad la DIY ni,hehe. huk aku nok try sekali,no.1 nga 3,kih kih. mano la nok cari tulip tu,ahaks!

Nazifa Sakinun said...

Hahaha..takyah nak tulips sangat..ambik bawang jah..kehkeh

Nini Hanini said...

baso nih..hahaha,ngenak ar mg pa