Tuesday, 9 July 2013

Outward Bound School, Lumut part II

Hari ke4 | 19 june 2013
Pagi-pagi buta bangun,packing,kemas barang.Bertolak pulang ke Outward Bound School.


Teh perisa kayu api,serius rasa kayu api. Aku pun keliru ni teh ke,ke air kayu api lol.


Sape yang ambikkan gambar ni? Blur,takde bakat langsung haih.





Breakfast makan biskut ja.


Perjalanan balik dari Teluk Batik ke OBS hanya makan masa 15 minit melalui jalan raya.
Dari OBS ke Teluk Batik melalui tiga buah bukit dan segala hutan belantara memakan masa 8 jam lebih, pengkhianatan apakah ini wuwuwu T_T



Geng Peneraju.fm, orang lain kemain letih, diorang siap nyanyi-nyanyi lagi.



Sampai je kat OBS, kitorang basuh segala peralatan. Dan petang tu, ada latihan kayak. For our next activity, Sea expedition! kayaking from Lumut to Pulau Pangkor :))

Hari ke5 | 20 June 2013

Here we go!
Kayaking from Lumut to Pulau Pangkor! Tak zabarnya iolss :')



Kami mencatat masa 1 jam 15 minit untuk sampai dari Lumut ke Pulau Pangkor.
Sejam lebih duk terumbang-ambing di tengah laut.
Kami berkayak di tengah tengah tengah lautan luas, mengharungi ombak untuk sampai, tabah dan cekalnya hati kami semua huhu.
Letih weh letih, tapi best tu takyah cakap lah. Masa berkayak tu, nampak jellyfish tengah berenang dengan riang. Aku sempat berimaginasi ada Spongebob kat bawah tu, duk kejar-kejar jellyfish  pastu perah jellyfish punya jelly then makan dengan roti. Lol Spongebob, lol.

Setelah sampai di Pulau Pangkor, haruslah kita bergaya dengan life jacket.


di Pulau Pangkor :)

Nyenyak aku tidur kat buai ni,dengan angin pantai sepoi-sepoi bahasa lagi.
Proses menyalakan api untuk masak nasi dan lauk.
Ini lah yang dikatakan back to basic yang sebenar :')
Lepas lunch,time untuk mandi laut!


Mandi laut, tapi pakai life jacket. Aku berlagak macam pandai berenang, sebab dalam laut tu terapung-apung je.


Lepas mandi laut,abang Daus panggil untuk buat abseiling pulak :D 

starting point of abseiling..tinggi nak mati! 
Lepas abseiling, sebagai kanak-kanak riang haruslah sambung balik mandi laut, while the others were cooking for dinner :P
Lepas mandi, nak siram air kat baju sebab banyak  yang melekat kat baju, tengok-tengok takde air..menyesal mandi. Ah, menyesal tak guna, baik aku sambung balik mandi laut sampai air ada balik kihkih.
For dinner, all of watch Bubu ate beras not nasi..tak tau dimana silap nya sampai nasi pun mentah..redha je la ^^

Keesokan paginya, kitorang berkayak balik ke Lumut. Pagi hari, air tak pasang lagi dan laut tak bergelora sangat so memudahkan perjalanan kami. :)

p/s: tak banyak sangat gambar kat Pulau Pangkor,sebab kamera kehabisan bateri masa tu.

No comments: