Wednesday, 10 April 2013

Rakan blogger : Kami kumpulan darah A

Assalamualaikum^^
Flashback (Selasa//090413) --> Jom masuk Kolej di Masjid Hadhari at Jerteh,Besut,Teganu Kite :3
I meet my Blogger-mate; Anis Nabilah,Ain Najihah & Aqilah Violet #mereka semua blogger femes,terutamanya,Anis Nabilah..tengok nama la brader :3
and also my twittering friends, Aina Qimah,Aqidah Aziz,Noreen,Safwan Johan,Amirul Adli
and the others,Syahirah Rosli,Fatin Suzira ,Syuhada Aliza
2-3 hari sebelum tu,dah kalut..nak pakai baju apa..maksud aku,nak pakai baju kurung ke t-shirt muslimah..
Anis pakai baju kelas 5T,cewahh..semangat kelas nampak :3
and me,konon-konon nak pakai baju PLKN,hot gimmick konon,sembang je lebih~
Last-last,pakai baju kurung..nampak ayu sikit..actually,aku memang ayu pom..haha #sape tau jumpa bakal mak mentua ke kat sana ~
5 ibnu taimiyah bersama baju kelas mereka..
cute Anis terr..
Pagi tu,berkumpul dulu kat KFC..everyone kept asking where was Anis,lost contact~
Ain pom cakap Anis terperangkap kat masjid tu..jumpa Pondok-mates la tuu.. #dah lupa kawan lama
Tak tau berapa duk berapa lama kat KFC tu,last-last pergi la jugak kat masjid..
tapi pelik..cakap Jom Masuk U,tapi mana booth nya?
Masuk masjid,tengok-tengok Uncle Idris Jusoh tengah bercakap..you know Idris Jusoh? ex-MB Teganu,sebelum Mat Said..
ungtungla beliau dapat msuk belog I :3

Yepp..sambil menyelam,minum air..sambil nak bagi hadiah kecermelangan kepada pelajar PMR 2012,sambil berkempen..#PRU13
kalu PAS cakap pasal politik dalam masjid,cakap keduniaan..kalu BN takpe pulak -,-
tu la dunia akhir zaman..how narrowed Malaysians's mind..
Zaman Rasulullah dulu,masjid pusat segala kegiatan..pusat berniaga,pusat pengajian dll *malas nak hurai
semua benda buat kat masjid..sebab disitulah,tempat umat Islam berkumpul..
as my teacher've said,Islam itu syumul..merangkumi politik,sosial dan ekonomi..
so,think about it,people :) #jangan hanya duk pikiq pasal BR1M je..

senyum lebar mak incik ni..tak sedar barang semakin naik =.="

ceiittt..politik la pulak..
back to,Jom Masuk U..err..sorry..Jom Masuk Kolej actually :3
Masuk dalam masjid tu,pak cik-pak cik,mak cik-makcik,pelajar sekolah duk dengar Uncle Idris berucap..
muka fed up..haha #dalam hati,'bila nak habis ni'
Booth nya dalam masjid..weirdo right?
ada Masterskill,Unisza,TATI and so on..
yang lagi pelik,budak sekolah aku je yang ramai pergi..budak sekolah lain,ada la dua-tiga orang tu.
Ramai pergi PLKN kump.2 maybe?haha
Ada satu booth tu,tempat check kumpulan darah..takut..takut sakit.tapi aku buat..kumpulan darah aku antara dua,O atau A..kalu tak O,maknanya A..sebab mak aku darah A,dan ayah aku darah O..
#biology la pulak
jika darah aku selain darah O dan A,terbukti lah benar sangkaan aku selama ni yang aku ni anak angkat :3
Nursing student tu cucuk tangan aku guna jarum khas dia,then darah aku pom keluar..walaupun setitik..
kalu kasi nyamuk aedes ni,dah kenyang beliau~
Letak darah aku kat board dia tu..pahtu campur dengan setitik beberapa jenis solution by using dropper..
aku cuak la masa tu..cuak la sangat~ takut-takut aku ni darah B ke,confirm tak balik rumah..makan hati la konon..anak angkat~
masa tu Anis dalam mood mengacau,"Ipa cuak tu,Ipa cuak tu"
sembang je kau Anis,kalu kau buat takpe..cakap dah tau kumpulan darah konon..betul ke?padahal takut jarum *sarcastic
Nursing student tu pom cakap,"darah A+"
aku,senyum..Alhamdulillah..anak kandung..tenkiu mummy and daddy..cehhh..
tiba-tiba,Anis menyampuk,"aku pom darah A"
Safwan Johan pom darah A..#adakah ditakdirkan,semua manusia darah A ni berperangai agak pelik?
Lepas tu,aku test blood pressure ak..Nursing tu cakap,"tekanan darah awak kurang sikit,tapi dah okey dengan awak..sebab awak kurus" auwww..
masa tu Anis duk tengah layan kakak-kakak yang dah nak graduate.
"Adik masuk la Masterskill,kalu masuk bla bla bla"
#duk promote
Anis yang "terlalu" jujur cakap pom,"bukan ke nurse sekarang ramai yang menganggur?"
kakak-kakak tu pom buat-buat muka terkejut beruk la pulak :3
"tu mungkin yang tak lulus bla bla bla"
aku,dalam hati,"pandai cover,padahal dia tu belum tentu dapat kerja lepas graduate"
anyway,semoga dapat kerja kakak-kakak :D
apepom,segalanya serah kepada Dia,Dia yang lebih mengetahui :)

to be continued------>
p/s :malas nak taip lagi




1 comment: