Monday, 29 April 2013

Dilema Matrikulasi

Selepas segala khabar angin pasal KPM dan matrikulasi yang mencabar minda bawah sedar aku,aku rasa memang aku dapat matrik kat Kulim,Kedah la..
2-3 hari ni,aku menyibukkan diri dengan menghadirkan diri ke pos-pos parti politik yang dirahsiakan namanya,dengan sedikit klu yang diberi iaitu,bulatan hijau putih..kekekeh
Oh,semalam jumpa YB,Dr.Nik Mazian  :D
#sambung balik,
Mak cik-mak cik kat sana asyik duk tanya jah,
"boleh mano?"
aku,senyum..
"Matrikulasi kt Kulim,Kedah"
Perbualan dengan beliau-beliau,terhenti,di situ..
keesokan hari,
Mak cik 1: Ipa boleh Kulim? samo nga Uji --> bespren aku masa kecik-kecik dulu dan selamanya
Me : ohh..boleh situ jugok dio
Mak cik 2 *tiba-tiba menyampuk* : pahtu nok gi ke dok Kulim tu? 
typical question,aku dah siap hafal skrip jawapan bagi soalan ni 
Me : dok tau ar tu..tengok UPU ar dulu..nok tengok buleh U mano *senyum*
psstt..segala percakapan,perlu diakhiri dengan senyuman,biaq sejuk mata mak cik-mak cik :3
Lepas dengar aku jawab cenggitu,mak cik 1 hingga makcik ke 10 *walaupun tak terlibat dengan perbualan tadi,mereka tetap pasang telinga* terus serang aku,bertalu-talu..sampai tak cukup oxygen aku nak jawab..
"bakpo dok se gi? darat la"
they called me "darat", u know "darat " itu,kalu translate guna Google Translate,akan keluar "Land"..
yess.. I'm Land,I'm not human-being!
maaf,itu semua poyo..
"darat" tu maksud dia, jakun 
u know jakun? jakun?
Me : buke darat gano,nok tengok UPU dulu,pahtu pilih ar nok hok mano
cehh,jawapan..confident!
Mak cik -mak cik : dok leh doh,dea buleh matrik gak,hok lain dok leh doh la..baik gi,kekgi nyesal kea kalu tolak gak,kekgi masuk tingkate 6 arh
see..pandangan beliau-beliau yang sudoh berumur,terhadap form 6
Me *pertahankan form 6* : baik form 6 pade matrik..form 6 kalu pointer 3.0 boleh lawan 3.5 matrik..so lagi,matrik kekgi,takot keno tendea jah kalu dok leh pointer hok yo nok..
mak cik-makcik : owhh *muka tak berapa nak paham* doh,masuk la mano-mano pom,asal belajar sunggoh
*jawapan common :3 *
Aku,melarikan diri,perbualan terhenti disitu..
Apepom keputusan,tunggu UPU dulu,baru decided..
lepas tu,bising pulak kampung aku..
kena bersedia dengan soalan ni,
"pahtu nok gi mano?"
pffttt..pening,pening..
ingat,lepas SPM,semuanya,berjalan lancar..tak perlu pening-pening dah -,-
pilih,apa yang terbaik..


apepom aku pilih nanti,selagi ada doa dari mak ayah aku,aku yakin aku mampu! :)
lepas baca benda tu,aku pom rasa macam wauwww..
nak pergi matrik la!~ hahaha
btw, ini Kalilah! :D

1 comment:

Islah said...

takyoh nok dilema lah :3 masuk jah matrik Nazifa Liyana weh :p bleh g bandunG~