Saturday, 30 March 2013

Mek Kelantan

Assalamualaikum dan salam sejahtera,reader(s)..
well..mentang-mentang pagi tadi aku buat entry pasal kawan-kawan aku yang non-muslim..muncul lah beberapa orang nenek tua dari kelantan yang bajet ayu,nak merajuk dengan aku konon..sebab tak buat entry pasal diorang..hahaha :P

bagi mengelakkan sebarang pertumpahan darah mahupun rusuhan antara kaum..terpaksa la..aku pemilik belog yang baik hati dan saksama ni memerah otak,membuat entry pasal mereka-mereka yang gedik ni :P

Tanpa melengahkan masa,here we go..
The first one,Nabilatul Ain--> 2 balak wirawati Bravo
well..bagi menegakkan keadilan,perlulah dimulai dengan ketua kan?..agar tiada unsur pilih kasih~


2 balak yang poyo ni dikenali lebih dikenali sebagai Ain @ Biela..
Cik Biela ni la yang duduk tepi aku dalam bas,masa mula-mula pergi PLKN..dia ni antara orang yang pertama aku kenal..mula-mula aku tengok dia,muka dia ada iras dengan bestfriend aku,Najwa Latif..
alaa,Najwa Latif tu..yang nyanyi lagu Facebook Love :3
aku siap cakap kat dia lagi,"eh,muka awak macam kawan saya,Najwa Latif"
dia pom jawab,"shh..awak jangan bagitau sape-sape,malu la"*jawapan yang agak poyo
p/s; ber'awak saya' di awal perkenalan..basic ar tu kan :p
Dalam banyak-banyak ketua kompeni,dia la yang agak gila-gila sikit*nak cakap gila-gila banyak tak sampai hati~
She was my leader,she was my dormmate,she was one from my bestfriends at PLKN :)

the second one is,Syafiqah Abu Hal aka Ieyqa

Cik adik ni,ibarat mak aku kat PLKN..dia selalu..emm..macam mana nak cakap erh? macam mak-mak suruh anak dia buat sesuatu benda.."Ipa,cepat la pegi mandi,Ipa kemas katil,Ipa kemas loker "
nampak? Jiwa dia sangat lembut,mudah touching,penyayang..yepp..sebab tu la, when i was with her,i could the love embraced me..ayat tak boleh bla..

then,Cik Penangguhan aka Cyra
saya ayu~


Cyra, si tinggi yang kurus kering,diberi gelaran galah oleh Sara..walaupun Cyra ni hanya sempat tinggal di PLKN satu bulan saja sebelun dia dapat penangguhan atas sebab-sebab tertentu,hubungan aku dengan dia tetap berjalan lancar tanpa ada gangguan sampai sekarang..kitorang terus berhubung..facebook kan :P
jauh dimata.dekat di hati..kan? Dia antara si penyemak notification aku..dengan wall post la..dengan comment la..tapi takpe,aku suka..*gediks
Malam-malam,sebelum tidur..makan dulu dengan budak-budak ni..Si galah ni la yang sponsor makanan..aww..gaya hidup yang sihat di PLKN :3
baru ingat..kain solat..err..i mean telekung solat dia dengan ak~
hadiah la konon-konon..

next,Elynn Masrof aka Beemo :D
si cantik Elynn ni,satu-satunya manusia yang aku percaya*semua aku percaya sebenanya..satu-satunya manusia yang aku share ceritera bersama^^
ipa.elynn.biela
bajet hot ar duk kat tengah? hahaha
Elynn ni cute tau..dengan suara manja dia :3
ni la Encik Beemo..cutekan..omaigodd..aku dah mula nak minat benda ni..Ipa,setia pada Encik Danbo dan Encik Domokun ..okeyy :)
Elynn knew most of my story..

seterusnya, Nabila Huda  aka Bella
Bella ni rakan blogger aku tau..
Bella .Biela.Ieyqa.Adda
Bella ni ketua dorm Alamanda,di mana semua penghuni dorm tersebut 100% dari kompeni Bravo.
Aku dorm Teratai,gabungan Alpha dengan Bravo ..
Seorang ketua yang berdedikasi..I tau la walaupun I dorm lain~
Dorm Alamanda dapat tempat pertama,sekaligus beri mata kepada kompeni Bravo..


This is Azrin aka Yenn..Maskot kompeni Bravo..dia;Teddy bear bergerak..


Yenn si colour blocking..aku selalu bajet manja dengan dia,"Yenn,nak pinjam jam ice kau~"
Yenn,"aku tak boleh hidup tanpa jam"
*ecehh..macam la kau sedut jam masa bernafas..kau sedut oksigen la~
anyway,Yenn memang cute kan..bukan aku sorang yang cakap..majoriti la cakap..*Yenn tak yah bangga sangat la..hahaha
Teringat pulak aku,masa Yenn dengan Intan gaduh manja dalam surau..manja la sangat..Bagi aku,nampak macam pertandingan sumo pom ada..masing-masing tak nak mengalah..demi merebut pingat mas dalam pertandingan sumo peringkat Desa Rimba..hahaha*jahat aku kan?ipa jahat~

thats all for now..maaf di atas segala kekasaran bahasa :)
bukan niat untuk menyakiti mana-mana pihak..
Anyway,Thanks ye sebab hadir dalam hidup aku..
sudi mewarnai hidup aku..sudi mengharungi cabaran di PLKN bersama aku ye..
mungkin,tanpa korang..aku tidak akan suka PLKN sampai bila-bila..
sekarang aku sedar,aku bukan rindu PLKN,tapi aku rindu korang*menangis :P

No comments: